neděle 18. července 2010

Ako sme s Bonie robili zkúšku ZOP

Ako minulý rok, aj tento sme sa rozhodli stráviť týždeň na tábore u Šimony v Herolticiach. Týždeň pred termínom som sa dozvedela že v tomto výcvikovom areály sa budú konať cez víkend zkúšky ZOP. Ako na potvoru ten istý deň, ako bola Easy prihlásená na NVP do MB. Bola to fakt dilema. Easy je krásne v srsti (splnil sa mi sen, mám konečne chlpatého psa), posuzdovať mal zahraničný rozhodca, a s Bonie som sa chystala na nejakú zkúšku už dlho, ale posledné 4 mesiace som, ako zasvatení vedia, prezvracala, a piaty som sa snažila dať dokopy aby som zase vypadala ako človek, takže sme vobec necvičili. Nakoniec sme sa to rozhodli risknúť a vyplatilo sa. Posudzoval p.Novák. Koli počasiu zkúšky posunuli už na 7hod. Nastupovali sme ako posledné cca v 10,30 kedy sa teplota šplhala k 35 st. Ako jedna z mála dostala Bonie za dlhodobé odloženie a privolanie plny pocet bodov. Za chodzu na vodítku 8. Polohy 7(Bonie nevie vstaň, proste som ju to nestihla nauciť). A potom to prislo. Ovladatelnosť bez vodítka. Som si fandila ako sa Bonie pekne drží u nohy, aký máme očný kontakt, ako u toho dobre vypadá. Proste obediencová pekná chodza. Vždy som tvrdila ze Bonie nepremýšľa, nemá čím. Má jednu mozgovú bunku, ktorá lieta v dutine lebečnej, zaisťuje všetky základné životné funkcie a keď narazí o lebku stávajú sa tie vtipné i menej vtipné situácie, ktoré s Bonie pravidelne zaživame. Ale bola som na omyle, včera som sa presvedčila že Bonie má mozgové bunky 2. A tie keď do seba narazia je to ako veľký tresk. Bonie osvietilo a začala myslieť. Prejavilo sa to nasledovne: Tak si teda pekne vykračujeme a Bonie sa zrazu z ničoho,nič zastaví a kuká na mna pohladom: ,,si upadla? ideme rovno, tak má nasledovať odloženie do ľahu. Si už fakt dementná?" Z odloženia k priradeniu používam povel Naaaaa. (ako na pipipi na sliepky), ale nechcela som na zkúške vypadať ako debil, tak som ho z repertoáru verejne prezentovateľných povelov vypustila. Že som dementná by si nemyslel len moj pes ale aj okolité kynologické obecenstvo a to som nemohla pripustit. (Inak povel je to strašne účinný, hlavne ak použijete správnu moduláciu hlasu). Sama sa mi za pochodu odložila 2x a oprávnene sme vyfasovali 0. Ale aspoň som si zachovala dostojnosť. Ako sa ukázalo nie na dlho. Skupinové cviky prebehli v pohode, strata 2bodov za vstaň a potom nasledoval cvik posledný .Chodza po neprijemnom povrchu. Chodza po igelite a pružinách prebehla bez zaváhania. Problémom bol posledný úsek. Rozmačkané pet flašky. Bonie usúdila, že by bolo dobré škrabkadlo na chrbát, tak sa v nich začala váľať. Nemohla som ju postavit na nohy. Bonie mala Vianoce. Nakoniec som ju odtiaľ musela vyslovene odtiahnut po chrbte, a aby to nebolo všetko, rozhodla sa ze si jednu pet flašku odnesie ako suvenýr. Čakala som bodovú zrážku, ale našťastie pán rozhodca bol súdny a odcenil že sa fakt neprijemného povrchu nebojí a snáď aj za umelecký dojem sme dostali plný počet bodov. Takže Bonie bola zase za hviezdu a ja za debila, ktorý si nevie poradiť s vlastným psom. Hlavne ze má holka radosť zo života. Takže suma sumárum celkový počet bodov 83, splnené na veľmi dobre. Len dúfam že pri tej zražke došlo k zániku tej jednej nadbytočnej mozgovej bunky a je tam len 1. Inak mi Panboh pomáhaj.