sobota 11. září 2010

ZVOP

Easynka je na výlete v Rumunsku a tak aby sme vybúrili Boníska aj mňa, vybrali sme sa na zkúšku ZVOP do Martínkovic. Počasie bolo super, videli sme pár zkúšok HWT, ktoré zkladali psy, ktoré už vedeli pást. Bola to pastva pre oči. Potom sme prišli na rad my. Chcelo sa od nás aby Bonie behala okolo košiara najlepšie proti mne a javila záujem. Bonie evidentne záujem javila a to o všetko. Asi 2krát obehla košiar, parkrát zaštekala, stihla sa vyváľat v nejakom svinstve, aspoň že bolo bio, a uchytiť si kus ovčieho hovna. Potom nás pustili do košiara, Bonie mala vyhnať ovce z košiara, čo aj urobila. Ja som sa mala palicu a mala som sa postavit pred stádo a Bonie mala isť zo zadu a tlačiť ovce pred sebou, alebo obiehať stádo. Problém bol, že ovce vzali roha a Bonie s nimi. Hnala ich pred sebou na druhú stranu pastviny. Strašne sa jej páčili že sú tu zvieratká a ešte sa možu naháňať. Keby nebola pastvina oplotená, asi by skončili až v Náchode. Ovce zahnala spať šikovná bordera. Ja som sa postavila pred stádo ale nevedela som ako naviest Bonie aby stádo obiehala, prípadne sa zaradila za ne a tlačila ich dopredu. A nevedela som ani ako ovce dostať do pohybu. Povel šššš poď neviem prečo nezabral a ovce v kľude Bonie nebrali. Aby so povedala pravdu, tak som sa snažila aby ovce zase nezdrhli, že občas som nevedela kde mám psa. Ako nám pán rozhodca Loučka potvrdil, bolo vidieť že ovce vidíme obe prvýkrát. Zkúšku sme aj napriek prejavenému záujmu a jeho radám nezložili, zato sme sa výborne pobavili a odniesli si ponaučenie že aj na ZVOP sa treba pripraviť, a že Bonie má o ovce záujem, nebojí sa, je ochotná pracovat, akurát nevie čo sa od nej chce. K ovečkám sa určite ešte dostaneme, bolo to fakt cool.